czwartek, 4 stycznia 2024

UP

 UP

and Son and the Holy Ghost
at the foot of today`s hill 
fear and the paper mill 
pushed a bit behind 
 
freedom`s brown and love is green 
trying to get the cosmic rhythm 
feet at ease and heart at will 
all my life`s ahead
 
holy spruces pointing ever high 
streams reflecting all the wonders 
to be climbed 
 
forward to where we`ve not been
`gainst the guidebooks and acclaim 
plenty yet to come this way 
laid of old by Father 
 
(17/01/2010)
 
Bardzo długo nosiłem się z amysłem napisania całego albumu o Ziemi Kłodzkiej, pierwszy rozkłąd utworów-tytułów (po polsku!) rozpisałem sobie już w roku 2004. Ale dopiero - nagle buch! - latem roku 2010 wszystko ułożyło się w - mam nadzieję - zgrabną całość. Melodia do "Up" powstała najwcześniej ze wszystkich i było w niej coś na tyle uniwersalnego, że spodobała się osobom z bardzo różnych muzycznych baniek, np. liderowi zespołu Spirit of 84. Tekst napisałem niedługo po powrocie właśnie z Dusznik, kiedy uciekł mi jakiś autobus i musiałem przejść pieszo z Antoninka do Swarzędza.
 
Na albumie Good Reinerz utwór Up stoi w centrum opowieści - udało się na chwilę odciąć kupon od przeszłości, ale zanosi się na długą wycieczkę nieznanym szlakiem.